29 januari 2017

CDA Woerden scoort goed bij Verenigingenspel Zegveld

WAARIN EEN KLEIN DORP GROOT KAN ZIJN ...

Op zaterdag 28 januari 2017 werd in Zegveld voor de 37-ste keer het Verenigingenspel Zegveld georganiseerd. Aan deze editie namen maar liefst 75 teams deel, waaronder een team van het CDA Woerden. Dit team bestond uit Jan en Ine de Lange, Vera Streng, Henny Ekelschot, Arjan Noorthoek en Toos van Soest.

Het verenigingenspel is in Zegveld al jaren lang een begrip, en een echt dorpsfeest. In een moordend tempo moesten 25 vragen uit evenzoveel categorieën worden beantwoord, die steeds bestonden uit 10 deelvragen. Deze categorieën waren even onvoorspelbaar als uiteenlopend. Zo kwam er bijvoorbeeld een doos met tien verschillende paddenstoelen op tafel die elk bij naam genoemd moesten worden. Ook werd gevraagd om tien hoge gebouwen te rangschikken van hoog naar laag, en kwamen allerhande futiliteiten over het (sport)nieuws van het afgelopen jaar aan de orde.

Deelnemers uit Zegveld waren licht in het voordeel, met 2 vragenseries over Zegveld zelf. Zo moesten er namen van boerderijen uit het Zegveldse worden genoemd en logos van plaatselijke ondernemers worden aangewezen. Al met al was het invullen van de vragen een pittige klus voor alle deelnemers.

Het CDA Woerden wist het spel af te ronden met een nette 14e plaats in het klassement. De winnaars van de avond waren twee teams die ex aequo op de eerste plaats zijn geëindigd. Dit waren D66 Woerden en Tennisvereniging Miland uit Zegveld. Het CDA Woerden feliciteert beide teams van harte met deze knappe prestatie.