26 januari 2021

Gaswinningsplannen onder Molenvliet afgeschaald ?

Het Ministerie van Economische zaken heeft bekendgemaakt dat olie- en gaswinningsbedrijf Vermillion zijn wingebied in en om Woerden flink heeft verkleind. De stichting ‘Laat Woerden niet Zakken’ en de gemeente zijn verrast door dit besluit.

De raadsfracties van STERK Woerden en het CDA Woerden hebben naar aanleiding van dit bericht vragen gesteld aan het college van burgemeester & wethouders. De beide fracties willen weten wat de betrokkenheid van de gemeente is bij het aanpassen van de vergunning. Ook willen zij weten welk voordeel Vermillion heeft bij het afstoten van een deelgebied, en of andere partijen hiervoor nu wellicht in aanmerking komen. De reden dat de fracties de stand van zaken zo scherp willen hebben is om de gemeente alles op alles te kunnen laten zetten om gaswinning onder de wijk Molenvliet in de toekomst te kunnen voorkomen.