18 september 2018

Succesvol en gezellig wijkfeest Schilderskwartier

Ook dit jaar (op 15 september) was het CDA Woerden weer aanwezig op het wijkfeest van het Schilderskwartier, een drukbezocht evenement. Wat een Er zijn veel kramen, plaatselijke producten, eigen gemaakte hapjes en delicatessen, speelattracties en een kinderrommelmarkt.

Het CDA Woerden deelde frisse, pas geoogste appeltjes uit van een plaatselijke fruitteler. Onze mascotte Syb had een nieuw pak en trok veel aandacht bij alle aanwezige kinderen. In de gesprekken met de bezoekers van het wijkfeest kwamen ook veel onderwerpen die in de wijk spelen ter sprake, zoals bijvoorbeeld :

• de verkeersoverlast en onveiligheid op de Rembrandtlaan en in de Jan Steenstraat (sluiproutes);
  • de noodzaak van een westelijke randweg;
  • de jongerenoverlast bij het winkelcentrum;
  • het aardgasvrij maken van de wijk;
  • het verkeerd parkeren in de straten, waardoor hulpdiensten worden belemmerd;
  • en lawaaioverlast van brommers en quads.

Kortom, het was een goede gelegenheid om weer eens het oor te luisteren te leggen en te horen wat er leeft bij de inwoners van het Schilderskwartier. Als CDA Woerden zullen we waar mogelijk deze onderwerpen praktisch en politiek aanpakken, zodat we (indien succesvol) het volgend jaar weer kunnen hebben over andere onderwerpen die spelen in de wijk.