23 november 2023

Warm Woerdens onthaal voor de Sint in 2024

Tijdens de gemeenteraad van 23 november dient Toos van Soest van het CDA Woerden de motie: Warm Woerdens onthaal voor de Sint in 2024 in. De motie roept op Woerden kandidaat te stellen voor de landelijke intocht van Sinterklaas.

Raadslid Toos van Soest (CDA): "Wat was het weer geweldig om de intocht van de Sint op TV te zien. Een prachtig feest voor jong en oud. Hoe mooi zou het zijn om de landelijke intocht naar Woerden te halen. Dat heel Nederland dagelijks op het Sinterklaasjournaal mag zien wat wij in Woerden en omstreken voor moois te bieden hebben. Burgemeester Victor Molkenboer zal zijn rol ongetwijfeld met verve invullen. Misschien mag hij als paardenliefhebber van de Sint hel een ritje maken op Ozosnel. Als CDA Woerden hopen wij op brede steun van de andere fracties tijdens de raadsvergadering van 23 november aanstaande, zodat wij de Sint en zijn Pieten in 2024 een warm Woerdens onthaal mogen geven."