Karla Peijs

Nr. 30

Ik ben Karla Peijs, ik sta als lijstduwer op plaats 30. Ik ben 77 jaar en woon nu 5 jaar in Harmelen met veel plezier. In de jaren 80 is mijn politieke carrière begonnen in Harmelen. Na het Europese Parlement, het ministerschap en als Commissaris van de Koningin in Zeeland, maak ik in Harmelen als lijstduwer de cirkel rond.

Ik hoop CDA Woerden met mijn lijstduwerschap te helpen omdat ik ervan overtuigd ben dat het CDA historisch en actueel een belangrijke rol te spelen heeft in de Nederlandse politiek. We zijn een middenpartij, wars van extreme denkbeelden en bereid verantwoordelijkheid te dragen, ook in moeilijke tijden. Wij gaan als land en gemeenten een lastige tijd tegemoet, waarin Nederland zichzelf opnieuw moet uitvinden.

Mensen willen wonen, willen dat we goed voor onze jeugd zorgen, vooral als onze kinderen het moeilijk hebben. Eindelijk moeten we het moeilijke woord ‘rentmeesterschap’ weer gaan waar maken met hier in de gemeente Woerden, een bijzondere opdracht die we samen met onze boeren en inwoners gaan invullen: het Groene Hart.

We hebben ook een sociale opdracht, ik mag daar als voorzitter aan meewerken in het Dorpshuis in Harmelen, daar probeerden we in alle lock downs er toch te zijn voor ieder die verlegen zat om een praatje, eenzaam was, zijn of haar creativiteit wilde uitleven of wilde overleggen met gemeenteambtenaren, zodat we ook een beetje een informeel loket zijn. De gemeente gaf ons die ruimte. Woerden maakt het mogelijk, Woerden is het waard!

Samen geven we het CDA weer een belangrijke stem in onze mooie gemeente.

Ik ben verkiesbaar voor het CDA Woerden omdat...

Het CDA geeft om mensen en gelooft heilig in lokale politiek. Ik ook.

Ik zet me in voor...

Ik vind het belangrijk goed om te gaan met het Groene Hart, dat is onze opdracht! Bovendien wil ik een inclusieve samenleving, dat betekent dat we er allemaal bij horen, klein en groot, arm en rijk, wit en zwart.