18 oktober 2022

Druk bezochte informatieavond CDA Someren

Op 17 oktober 2022 vond de maandelijkse informatieavond van het CDA Someren plaats bij Veehouderij Swinkels VOF, Slievenstraat 64, Someren,

Jan en Joke Swinkels en hun zoon Harrie met Marlies zijn momenteel bezig met een stuk nieuwbouw en laten ons kennis maken met hun bedrijf en hun gedachten over hoe ze momenteel in het ondernemen staan. De bezoekers van deze druk bezochte infoavond waren zeer onder de indruk van de nieuwe innovatieve stalsystemen. Hiermee wordt op een ondernemende manier voldaan aan de huidige regelgeving. Daarnaast is het goed om te leren waar de boeren tegenaan lopen en waar er beter geacteerd en gefaciliteerd kan worden door overheden.

Na de rondleiding gaf wethouder Swinkels onder andere uitleg over de keuzes m.b.t. de aankomende asielzoekers opvang. Hieruit bleek dat Someren een unieke keuze heeft gemaakt om een grote groep in menselijke omstandigheden op te vangen voor 2 maanden ipv allemaal in een grote sporthal voor 3 weken. Natuurlijk zijn er zorgen, maar door stringente screening vooraf en goede controle en organisatie verwacht men minimale overlast. Mooi om ook deze mensen te helpen in deze stap naar een nieuwe toekomst.

Nogmaals dank aan de familie Swinkels voor de gastvrijheid!

Noteer de volgende informatie avond van 28 november 2022 alvast in uw agenda.