11 februari 2022

CDA Schagen gaat voor autoluw

CDA Schagen dient drie amendementen in op het verkeersplan Schagen dat op donderdag 17
februari in de raadsvergadering wordt besproken en besloten.

Het CDA Schagen is trots op ons mooie centrum in de stad, wij vinden het belangrijk dat een ieder dit centrum goed kan bereiken. Hetzij met die fiets, wandelend, maar ook zeker met de auto. In het nieuwe verkeersplan zijn een aantal punten opgenomen waar het CDA zich niet in kan vinden. Hierom dienen wij wijzigingen in op het voorstel.

Amendementen die het CDA Schagen indient op het verkeersplan:

• De Markt vanuit de Nieuwstraat/Vosje bereikbaar te houden via een eenrichtingstoegang naar de Gedempte Gracht. Net als tijdens de corona maatregelen, om zo de terrassen ruimte te geven en  Markt autoluwer te maken.

• Alle wegen in de schil van het centrum te bestemmen als 30 km/u wegen zodat er ‘duidelijkheid’ is voor alle verkeersdeelnemers, maar ook de overlast en veiligheid tegemoet komt.

• Geen 60.000 euro uit te geven aan een onderzoek naar de haalbaarheid van het verkeersplan om de Markt autovrij te maken. Er worden al veel metingen in het centrum uitgevoerd. Hier is veel data van beschikbaar. Wij zien niet in wat een haalbaarheidsonderzoek daaraan kan toevoegen.

Wil je het hele plan nog eens rustig nalezen, plus onze amendementen? Klik dan op onderstaande link. Agendapunt 17