26 april 2017

Raadslid Dick Cozijnsen onderscheiden

Vanmorgen werd Dick Cozijnsen benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Naast heel veel andere taken was dit ook voor zijn jarenlange inzet voor het CDA in Renswoude en Veenendaal.

De heer Cozijnsen is in de periode 1975 tot 1995 bestuurslid en voorzitter geweest van het CHU in Renswoude. Daar heeft hij ook het fusieproces begeleid om van CHU, KVP en ARP het CDA te formeren. Van 1989 tot 1995 was hij voorzitter van de Woningadviescommissie van de gemeente Renswoude. Vanaf de oprichting in 1995 tot vandaag de dag is de heer Cozijnsen betrokken bij Stichting Buitenzorg. Hij heeft daar verschillende functies vervuld zoals voorzitter, begeleider van de vrijetijdskring en penningmeester. Sinds 2009 is hij gemeenteraadslid voor het CDA in Veenendaal en sinds 2014 is hij voorzitter van de Commissie Toekomst Kerkgebouwen die is ingesteld door de Algemene Kerkenraad van de Protestante Gemeente in Veenendaal.