09 november 2022

Betere wegen en meer bussen in Veenendaal

Iedereen die de afgelopen weken de afsluiting van de Rondweg-Oost heeft meegemaakt weet het: de bouwplannen in Veenendaal en in onze directe omgeving maken onze bereikbaarheid steeds lastiger. CDA gemeenteraadslid Mark Ruitenbeek: “Het plan van het gemeentebestuur voor effectiever gebruik van de fiets heeft onvoldoende gewerkt, ook omdat je met de bus nauwelijks de regio kan bereiken.” Het CDA Veenendaal wil meer ruimte voor de auto en een uitbreiding van het aantal busverbindingen. Dankzij een wijziging van de zogeheten ‘regionale verstedelijkingsstrategie´ gaat dit gebeuren. Mark: “Het amendement van het CDA Veenendaal dat hiervoor nodig was, werd met ruime meerderheid aangenomen, alleen de ChristenUnie stemde tegen.”

Ook minder treinen?
Eind oktober kondigde de NS ook nog eens aan dat de spitstreinen naar Veenendaal West en Veenendaal Centrum vanaf 7 november worden geschrapt. Mark: “Het CDA Veenendaal baalt hier enorm van, omdat fietsers, autorijders als reizigers met het openbaar vervoer voor ons allemaal mobiel moeten kunnen zijn. We hebben grote zorgen over het uitkleden van de NS-dienstregeling. Het gemeentebestuur heeft van ons schriftelijke vragen ontvangen. We hebben gelijk gevraagd naar een concreet plan voor een betere ontsluiting van Veenendaal voor álle Veenendalers!”