22 december 2022

CDA Veenendaal bedankt Oekraïneschool De Pimpelmees

Op vrijdag 16 december brachten gemeenteraadsleden Harold Schonewille en Alies Katerberg van het CDA Veenendaal een werkbezoek aan De Pimpelmees, de school voor Oekraïense kinderen in Veenendaal. Directrice Jolanda Peek vertelde bevlogen over het reilen en zeilen van haar school. "In Oekraïne gaan kinderen pas vanaf hun 7e naar school, dus voor sommige kinderen is het wel erg wennen. Soms is het echt pionieren want lesgeven aan deze kinderen is maatwerk waar traumaverwerking ook een grote rol speelt."

Bedankt voor hun inzet
Na afloop van het warme en indrukwekkende gesprek met Jolanda overhandigde Alies feeststollen (voor de docenten en vrijwilligers). Alies: "Het CDA Veenendaal bedankt ze op deze manier voor hun inzet en betrokkenheid bij deze kwetsbare groep kinderen."

Achtergrond
De naam Pimpelmees komt niet zomaar uit de lucht vallen. Los van de kleuren (de vlag van Oekraïne bestaat uit twee horizontale banen, een blauwe en een gele) is De Pimpelmees een beschermd vogeltje wat overal kan aarden.

De Dr. C. Steenblokschool heeft lokalen voor De Pimpelmees beschikbaar gesteld, waardoor beide scholen nu buren zijn. De Pimpelmees valt onder het bestuur van Wereldkidz. Na de kerstvakantie wordt een 3e klaslokaal in gebruik genomen.