08 maart 2024

CDA Veenendaal op werkbezoek bij Rein Veenendaal

Woensdagmiddag 6 maart is CDA Veenendaal op bezoek geweest bij Koos en Nick  Veenendaal, eigenaren van Rein Veenendaal Fietsen. Een bekende fietswinkel aan het Davidsplein in Veenendaal. In het gesprek met Koos is gesproken over de momenten in zijn leven die hem gevormd hebben en het geloof dat daarin een belangrijke rol in heeft gespeeld. Ook de incidenten die hij heeft genoemd, zoals de brand bij de motorzaak, het overlijden van broer Wim, mag hij ervaren als momenten die hem hebben gebracht waar hij nu staat.

Koos toonde een grote sociale betrokkenheid en legde uit waarom hij het belangrijk vond de zaak op woensdag dicht te doen zodat ook de medewerkers ruimte hebben voor een vrije dag in de week. Ook sponsoring van lokale evenementen zijn voor Rein Veenendaal een manier om iets terug te doen voor de samenleving.

Naast de ontwikkeling van Rein Veenendaal en de plek in de samenleving is gesproken over de gemeentelijke uitdagingen. Pogingen tot verhuizen naar de binnenstad zijn besproken en de wens van opvolger Nick om de locatie aan het vertrouwde Davidsplein te behouden. Ook CDA Veenendaal hecht waarde aan detailhandel in de aanloopstraten en de wijken. Dit omdat hiermee vitale wijken gecreëerd worden en het MKB een belangrijk onderdeel is en blijft van de samenleving. Het is belangrijk dat de gemeente Veenendaal duidelijkheid biedt over het vestigingsbeleid en daarin ook consistent beleid voert.