09 november 2022

Tochtige verouderde huurwoningen geïsoleerd, mede dankzij het CDA

De afgelopen tijd staat het nieuws bol van artikelen over torenhoge energierekeningen, de overheidsmaatregelen en wat je zelf kunt doen om te besparen. Het CDA Veenendaal helpt hierbij en is een warm voorstander van energiefixers: mensen die op verzoek bij je thuis snel eenvoudige isolatiemaatregelen aanleggen. Zo kunnen we direct een positieve invloed hebben in de levens van onze inwoners. Marc Dorst: “Weliswaar springt de Rijksoverheid komend jaar enorm bij, maar wat je niet verstookt hoeft ook niet gecompenseerd te worden! Juist in oudere (huurwoningen) lekt er nog steeds veel warmte weg. Het CDA Veenendaal is blij dat de wethouder heeft toegezegd om energiefixers in te gaan zetten. Ook de provincie springt bij.”

Dankzij het voorstel waar de wethouder toezeggingen over heeft gedaan zorgt de gemeente er nu voor dat kleine isolatiemaatregelen zoals tochtstrips of radiatorfolie achter de verwarming snel aangebracht worden. Ook heeft de gemeente Veenendaal een noodfonds van ruim 1 miljoen euro ingesteld om mensen te kunnen ondersteunen die echt in de problemen zijn gekomen. Daarnaast zijn de minimaregelingen opgehoogd. Marc: “Het CDA bedankt alle andere gemeenteraadsfracties voor hun ruimhartige steun. Hier zijn veel Veenendalers vast blij mee.”