18 september 2019

Vrijheid

In de komende raadsvergadering zullen we onze eerste kinderburgemeester benoemen. Als CDA-fractie wensen we Maud Smit veel plezier en wijsheid om deze belangrijke taak op haar eigen wijze invulling te geven. De kinderburgemeester is een mooie manier om onze kinderen bij de basis van onze democratie te betrekken. We spreken hierover terwijl we vorige week werden geconfronteerd met de beelden van salafistische sprekers in Veenendaal. Zij leren kinderen dat andere wetten belangrijker zijn dan die van Nederland, dat ‘kufars’ hun vijanden zijn en dat ze zich vooral niet aan Nederland moeten hechten. Die boodschap druist op alle manieren in tegen de democratische waarden waar ons land op is gebouwd. Onze CDA-fractie zal zich hier blijvend tegen uitspreken.

Wij willen onze kinderen meegeven wat die geweldige vrijheid in ons land allemaal voor ze inhoudt, maar ook; welke verantwoordelijkheid dat soms met zich meebrengt. Het is een kunst om goed met die vrijheid te leren omgaan.
Dat wensen we alle Veenendalers toe (jong en oud).