02 februari 2021

Webinar ethische overwegingen bij vaccinatie

Veel mensen twijfelen nog of ze -wanneer ze aan de beurt zijn- zich zullen laten vaccineren tegen het Coronavirus. Daarin spelen verschillende overwegingen: zorgen over de eigen gezondheid en de mogelijke risico’s van het vaccin, persoonlijke vrijheid, solidariteit naar kwetsbare medeburgers, zorgpersoneel en ondernemers die nu te leiden hebben van de maatregelen en de recht op de eigen persoonlijke integriteit. Ook hebben mensen zorgen over of er sprake zal zijn van dwang of drang vanuit de overheid en de samenleving. Zal er in een later stadium geen onderscheid gemaakt gaan worden tussen mensen die zich wel en niet hebben laten vaccineren? Mag ik dan niet uit eten? Of mag ik dan niet naar het buitenland?

CDA Veenendaal organiseert een webinar voor alle Veenendalers over dit thema. Centraal staan de ethische vragen die er spelen bij de uitrol van het vaccin, zowel maatschappelijk als persoonlijk. Sprekers deze avond zijn Harry van de Molen, Tweede Kamerlid van het CDA en woordvoerder medische ethiek en Marije Stegenga, ethicus in zorg.

Datum en tijd: Maandag 8 februari om 19:30 uur

Aanmelden kan nu al via [email protected]