23 juni 2021

WERKBEZOEK CLV

CDA Veenendaal is afgelopen vrijdag (18-6) op bezoek geweest in het nieuwe schoolgebouw van het CLV.

En wat was het weer een leuk werkbezoek! We hebben gesproken met rector - bestuurder Willem de Vos.

We kregen een presentatie over de historie van de school, de connectie met Uganda en de leerlingenprognose voor de komende jaren.

We waren onder de indruk van de manier waarop de bouw heeft plaatsgevonden. 44 procent van de materialen van de oude school zijn hergebruikt en de school heeft een aantal oude elementen laten terugkomen in de nieuwbouw. Ook is het CLV bijna zelfvoorzienend doormiddel van een heel aantal zonnepanelen en twee warmtepompen op het dak.

Daarnaast hebben we het nog gehad over mogelijkheden voor maatwerk voor leerlingen door middel van keuzes op alpha, beta of gammaprojecten, hoogbegaafdheidsklassen en mogelijkheden voor verdieping voor projecten.

Ten slotte hebben we een rondleiding gehad door het nieuwe gebouw waar we de nieuwe lokalen, akoestiek en moderne snufjes hebben mogen bewonderen. We werden allemaal teruggebracht naar onze middelbareschooltijd en weten zeker dat de leerlingen van dit gebouw gaan genieten.