Jan de Nooij

Raadslid en commissielid samenleving

Jan de Nooij, wonende te Zevenaar.

Waar ga je je namens het CDA Zevenaar de komende vier jaar voor inzetten?

Leefbaarheid in de kleine kernen en centrumfunctie stad Zevenaar. Huisvesting voor jongeren, aandacht voor ouderen, hulp voor wie het nodig heeft en samenhang. Geen politiek geneuzel maar doen wat goed is voor burgers, Zevenaar en de regio. Dienstverlening aan de burgers.

Wat vind je het belangrijkst in je eigen dorp/stad?

Het is voor de hele gemeente belangrijk dat de stad Zevenaar de centrumfunctie waar maakt. Ook belangrijk voor de leefbaarheid in kleine kernen. Daarom moet alvorens weer nieuwe projecten op te tuigen eerst eens een aantal zaken worden afgerond. Goede invulling van het oude gemeentehuis en lege pand van de RSD. Realiseren Outlet met goede bereikbaarheid. Goede toekomstbestendige en houdbare invulling van hal 12 in het nieuwe gemeentehuis.

De afrit Griethse Poort gaat dicht. Niet de keuze van het CDA. Permanente controle op geluid en luchtkwaliteit en maatregelen die de negatieve effecten van veel meer verkeer door Zevenaar zoveel als mogelijk elimineren zijn noodzakelijk.