TOERISME EN NATUUR

Zevenaar heeft wat te bieden. Onze gemeente kent een unieke ligging in een prachtig rivierenlandschap: van Rijn tot IJssel langs prachtige gebieden als Rijnstrangen, de verschillende dijklandschappen en (recreatieve) plassen. Daarnaast toeristische trekkers zoals de Panoven, Huis Aerdt, Kasteel Halsaf, Huis Wielbergen en het in ontwikkeling zijnde Carvium Novum. Dit “rivieren-goud” met historisch tintje willen we ten gelde maken voor onze inwoners én om het toerisme in onze gemeente te versterken.

• Natuur en cultuurhistorie nadrukkelijk opnemen in de promotie van onze  nieuwe gemeente.
  • Stevig inzetten op ontwikkeling van recreatieve voorzieningen zoals hotels, campings en B&B’s én aantrekkelijke fiets-, ruiter- en wandelroutes.
  • Natuurgebieden willen we zoveel mogelijk toegankelijk houden, maar dan wel met voldoende toezicht.

De naamsbekendheid van de Liemers krijgt een impuls door het nieuwe knooppunt de Liemers A12/A15. Dit willen we versterken met toeristische informatieborden.