09 december 2021

Adrie Tukker nieuwe wethouderskandidaat voor het CDA in Molenlanden

PERSBERICHT CDA MOLENLANDEN

50 leden op de CDA Molenlanden lijst

Op woensdagavond 8 december hebben de leden van CDA Molenlanden de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 vastgesteld. . ‘Wij zijn ontzettend trots op deze lijst met een aantal ervaren politici en ambitieuze nieuwe kandidaten. Vanuit alle kernen hebben 50 lokaal betrokken CDA-leden zich kandidaat gesteld. We hebben een diverse lijst met een goede geografische vertegenwoordiging. Wat mij bijzonder aanspreekt is de kennis en kunde van onze kandidaten’, aldus Frank Meerkerk, namens het bestuur van de vereniging.

Lijststrekker Jan Arie Koorevaar is ook enthousiast over de kandidatenlijst. ‘Er moet de komende raadsperiode veel gebeuren als het gaat om wonen, gezondheid en veiligheid. Daarom ben ik blij met een top 11-tal waarin we bestuurlijke ervaring bieden met nieuwkomer Adrie Tukker en de ervaren Wout de Jong. Met Dagmar van den Herik zetten we de jongeren, door middel van een speciaal jongerenprogramma, op de kaart. Een breed netwerk en politieke ervaring brengen Jonette Korevaar en Wim de Haan. Andere nieuwkomers zijn Maarten Klink, Wouter van den Berg en Arnold Tuytel. Zij brengen nieuwe klasse. Lizanne Lanser en Teunis-Jacob complementeren ons elftal. Ik ben bijzonder trots op dit elftal en een totale groep van 50 betrokken lokaal actieve kandidaat raadsleden.’

Adrie Tukker is de eerste wethouderskandidaat. Adrie: ‘Het lijkt me fantastisch om de samenleving te mogen dienen als wethouder. Het is een hele eer om kandidaat te mogen zijn namens het CDA. De samenleving vraagt om samenwerken en daadkracht om de grote uitdagingen als woningbouw, en een solidaire samenleving aan te kunnen. Ik heb er veel zin in om daar mijn bijdrage aan te gaan leveren.’

Adrie Tukker zal haar rol als directeur bestuurder van woningcorporatie Lek en Waard Wonen, na toetreding tot de raad of benoeming als wethouder, beëindigen om belangenverstrengeling te voorkomen.

• 1 Jan Arie Koorevaar (Goudriaan)
  • 2 Adrie Tukker-Blok (Nieuw-Lekkerland)
  • 3 Jonette Korevaar-den Besten (Brandwijk)
  • 4 Wout de Jong (Giessenburg)