29 november 2021

Één tegen eenzaamheid: Buurtattentie

Hebben we oog voor elkaar? Weten we hoe het écht gaat met de buren? Naar elkaar omkijken gebeurt al volop. Gewoon op eigen initiatief, omdat het de aard van Molenlanden is. Maar ook door de inzet van buurtverenigingen en het aanhaken bij de landelijke burendag of de Lief&Leed straten. Dit soort initiatieven zijn goud waard.

In Molenlanden starten we met Buurtattentie, dat  is een initiatief met een knipoog naar Buurtpreventie. Misschien heb je de bordjes al gezien. Deze zijn bedoeld om het gesprek in de buurt op gang te brengen. Buurtattentie is ook een actie uit het actieplan "Een tegen Eenzaamheid" van wethouder Lanser.

Hoe zit het met de onderlinge samenhang in de buurt? Wordt er naar elkaar omgekeken? Even de tijd nemen voor een oprecht praatje, een klusje doen voor een ander of een maaltijd delen met elkaar. Het hoeft niet veel moeite te kosten, maar het is hartstikke waardevol. En dit kun je samen doen, op een manier die past in jouw straat.

Meer info of met jouw buurt ook meedoen?