22 januari 2022

Kandidatendag: Lokale CDA-ers aan de slag met lokale punten!

Afgelopen zaterdag 22 januari organiseerde CDA Molenlanden rond het Noorderhuis in Noordeloos een coronaproof activiteit voor het hele team. Verspreid over de dag kwamen de 50 kandidaten van de kieslijst, bestuursleden, fractieleden en wethouders langs voor een foto en om inhoudelijk de lokale punten af te stemmen.

19 dorpen en een stad
De CDA-ers komen uit alle dorpen en stad in Molenlanden. Het zijn betrokken inwoners, die actief zijn in hun dorp, in verenigingen en in hun buurt. Op deze dag bespraken zij samen de aandachtspunten van hun woonplaats.

Lokaal goed voor elkaar
Met de slogan 'Lokaal goed voor elkaar', wil het CDA benadrukken dat in onze gemeente, in onze woonplaats, mensen naar elkaar omzien, goed voor elkaar zijn. Maar ook dat de gemeente Molenlanden de zaken goed voor elkaar moet hebben. Daarbij wil het CDA dat de inwoner meer centraal staat in de dienstverlening en dat er meer heldere regels en procedures komen.

CDA Studio Polder
Bij het Noorderhuis stond ook Studio Polder, een bouwkeet die voor de komende tijd omgebouwd is tot mobiele CDA studio. De komende weken gaat het CDA met lijstrekker Jan Arie Koorevaar op pad door heel Molenlanden. Jan Arie: "Tijdens de wekelijkse werkbezoeken, interviews en ontmoetingen zullen we steeds in gesprek gaan over wonen, de veiligheid in Molenlanden en gezond leven. We stellen de vraag, wat is voor u lokaal goed voor elkaar?"

Coronaproof en toch vol energie!
Campagneleider Rudolph de Jong: "Het was de laatste weken een paar keer flink schakelen in de organisatie, maar gelukkig was het enthousiasme en de betrokkenheid er niet minder om."  De kandidatenbijeenkomst was vanwege de geldende corona-maatregelen deels buiten, het was een doorstroom activiteit en in tijdsblokken georganiseerd. "Het is enorm hoeveel energie er in al onze kandidaten steeds naar voren komt, het is geweldig om van deze club campagneleider te zijn!" aldus Rudolph.