08 maart 2022

11 maart Proefvaart Waterbus Kinderdijk – Nieuwpoort – Kinderdijk, vaar mee!

Vrijdag 11 maart om 16.00 zal de waterbus zijn eerste (maar voorlopig enige) tocht naar Nieuwpoort maken. De waterbus is een mooie kans voor onze gemeente.

Met de fiets midden in Rotterdam Openbaar vervoer over de lek biedt studenten de mogelijkheid om met de fiets midden in Rotterdam te komen, toeristen kunnen vanuit Rotterdam en Dordrecht een bezoek brengen aan onze stad Nieuwpoort, het kan de Lekdijk ontlasten en het brengt voor veel ondernemers nieuwe kansen met zich mee.

Haalbaarheid onderzoeken!

Tijdens deze eerste proefvaart overhandigen wij aan Meindert Stolk, gedeputeerde van provincie Zuid-Holland, en een vertegenwoordiger van de gemeente Molenlanden een voorstel om te gaan onderzoeken of het haalbaar is om in de toekomst de waterbus naar Nieuwpoort te laten varen.

Ondersteun dit initiatief en vaar ook mee!

Uiteraard doen we onderweg van Kinderdijk naar Nieuwpoort een paar haltes aan. Bent u ook aanwezig op de waterbus? Op die manier kunt u het initiatief versterken! U kunt u aanmelden via [email protected] dan ontvangt u later deze week meer informatie over de exacte route en aanleglocaties.