14 juni 2021

CDA 's-Hertogenbosch organiseert bijeenkomst voor aspirant Gemeenteraadsleden

Graag nodigen wij u uit op dinsdag 29 juni 2021 van 20:00 tot 21:00 uur voor een digitale informatiebijeenkomst over het raadslidmaatschap.

De bijeenkomst

Bent u betrokken bij uw omgeving in onze gemeente en wilt u bijdragen aan de opbouw van de samenleving? En heeft u wellicht interesse om u namens het CDA kandidaat te stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar? Of bent u gewoon nieuwsgierig hoe de politiek op locaal niveau functioneert? Meldt u dan nu aan voor de digitale informatiebijeenkomst over het raadslidmaatschap.

Tijdens deze sessie zal o.a. fractievoorzitter Freek van Genugten ingaan op de rol van de gemeenteraad en de CDA-fractie. Wat wordt er van een raadslid verwacht? Over welke competenties moet hij of zij beschikken ? Hoeveel tijd kost het en hoe is het raadswerk te combineren met baan en een gezinsleven ?

Er is ruim de gelegenheid om vragen te stellen en in gesprek te gaan.

Als u interesse heeft om deel te nemen, dan kunt u dat via de mail ([email protected]) laten weten.

Ook degenen die (nog) geen lid zijn van het CDA - maar zich wel herkennen in waarden zoals onderlinge solidariteit, gespreide verantwoordelijkheid en een betrouwbare overheid - zijn van harte welkom. En mocht u mensen kennen die geschikt zijn of belangstelling hebben, dan horen wij dat graag.

De procedure

In de loop van de zomer ontvangt u meer informatie over de procedure en het tijdspad van kandidaatstelling voor de gemeenteraad.

Voor meer vragen hierover kunt u een bericht sturen naar [email protected]