De toekomst van ’s-Hertogenbosch gaat ons allemaal aan. We willen een stad waar het voor iedereen fijn wonen is in een duurzame, groene en veilige omgeving. Waar alle inwoners kunnen meedoen, met respect en aandacht voor elkaar. Waar we niet tegenover elkaar staan, maar naast elkaar. Een stad om je in thuis te voelen. Aan dit ’s-Hertogenbosch bouwen we samen.

• Realiseren van +15.000 woningen: nieuwbouw, gratis woningen splitsen, tijdelijke woningen en opkoop van woningen door beleggers voorkomen.
  • Zorgen voor elkaar: eenzaamheid aanpakken, de wachtlijsten in de zorg tegengaan en voorkomen dat kinderen opgroeien in armoede.
  • Investeren in duurzaamheid: meer zonnepanelen, versneld isoleren van school- en clubgebouwen en 1.000 extra elektrische laadpunten voor auto en fiets.

Samen aan de slag voor Maaspoort:

• Meer woningen voor senioren. De woningen die vrijkomen, zijn geschikt voor (nieuwe) gezinnen in de wijk.
  • Aantrekkelijk maken van Maaspoort voor starters met woningen, een gerenoveerd winkelcentrum en sportvoorzieningen.
  • Leefbaarheid vergroten door meer groen in de wijk, een extra wijkagent voor leefbaarheid en verbod op lachgas.
  • Buurtveiligheidsagenda opstellen voor Maaspoort met extra cameratoezicht op onveilige plekken en inzet op verkeersveiligheid. Asociale hardrijders pakken we aan.
  • Vuurwerkvrije zones en hard optreden tegen vuurwerkoverlast.

Gemeenteraadsverkiezingen / 's-Hertogenbosch / 16 maart 2022 / CDA Den Bosch

Contact Form