25 januari 2024

CDA ’s-Hertogenbosch verheugd met voordracht Jean Wiertz als nieuwe partijvoorzitter CDA

Goed nieuws voor het CDA! Gisteren maakte het landelijk bestuur van het CDA bekend dat zij Jean Wiertz - rector van het Bossche Sint-Janslyceum en afdelingsvoorzitter van het CDA ’s-Hertogenbosch - voordraagt als nieuwe partijvoorzitter. Op het partijcongres op 23 maart wordt de voordracht door de leden bekrachtigd, of is er een stemming in het geval van een tegenkandidatuur. Het CDA ’s-Hertogenbosch is verheugd door de voordracht en ziet de bekrachtiging met vertrouwen tegemoet.

“Wij kennen in ‘s-Hertogenbosch Jean als een betrokken en verbindende voorzitter van onze CDA-afdeling. Hij maakt snel contact met iedereen. En hij weet hoe de politiek werkt. Jean is een echte christendemocraat: waardengedreven en toekomstgericht. Dat laat hij ook zien in zijn rol als schoolleider in onze stad. Ik heb alle vertrouwen in zijn voordracht!”, reageert CDA-wethouder Marianne van der Sloot enthousiast. Fractievoorzitter van de Bossche CDA-afdeling Freek van Genugten onderschrijft dit: “Jean heeft zich als lokale partijvoorzitter altijd met een warm hart en een verbindende geest ingezet voor de leden en de idealen van het CDA in 's-Hertogenbosch. Zijn betrokkenheid en toewijding maken hem de ideale kandidaat om ons als landelijk partijvoorzitter te leiden. Met Henri hebben we al een fantastisch politiek leider nu krijgen we met Jean een geweldige partijvoorzitter.”

Mooie plannen voor het CDA
Als partijvoorzitter wil Jean een bijdrage leveren aan een hoopvolle en waardengedreven politiek en vernieuwing van de partij. Jean Wiertz: “22 november zijn we begonnen aan een hernieuwd CDA dat het klassieke CDA-verhaal van waarden en normen, gemeenschapszin en fatsoen betekenis weet te geven voor deze tijd. Ik wil doorbouwen aan een warme volkspartij van het midden. Een partij die staat voor samenwerking en verbinding met de samenleving. Met een partijorganisatie die nog dichter bij haar leden staat en inspireert om vorm te geven aan het CDA van de toekomst.”

Lees hier meer over Jean Wiertz.