03 december 2021

Top 9 kandidaten vastgesteld

Op de algemene ledenvergadering van 2 december 2021 hebben de leden van het CDA Den Bosch de eerste negen plekken van de kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld.

Voorzitter Jean Wiertz toonde zich zeer verheugd met de kopgroep van de kandidatenlijst. “We zijn erin geslaagd om een evenwichtige top-9 samen te stellen, met een gelijke verdeling van mannen en vrouwen en met een goede balans tussen mensen met ruime ervaring in de politiek en nieuwe, aanstormende talenten.”

Marianne van der Sloot, die al eerder tot lijsttrekker was gekozen, is eveneens blij met het nieuwe team waarmee zij, samen met de CDA afdeling, de verkiezingen in gaat. ”Ik heb er heel veel zin in om met dit topteam aan de slag te gaan. Een mooie mix van nieuwe en vertrouwde gezichten uit de hele gemeente 's-Hertogenbosch. Met de steun van onze leden. We hebben alles in huis voor een goede verkiezingsuitslag in maart!”

Op de eerste negen plekken van de kandidatenlijst werden de volgende personen gekozen:

1. Marianne van der Sloot
39 jaar, Binnenstad, Oud-gedeputeerde en oud-fractievoorzitter gemeente ‘s-Hertogenbosch, Senior adviseur Raad van Bestuur Rabobank
2. Freek van Genugten
39 jaar, Zuid, Fractievoorzitter CDA-fractie, Secretaris/Beleidsmedewerker Bisdom van ’s-Hertogenbosch
3. Marcel Ploegmakers
64 jaar, Binnenstad, Gemeenteraadslid, Ondernemer (Duke Cultural Productions)
4. Rachna Lipman
28 jaar, Boschveld, Jurist bij NXP semi-conductors
5. Yvonne van Zaalen
55 jaar, De Muntel/ De Vliert, Lector zorg aan de Haagse Hogeschool en Fontys
6. Ton van der Leest
61 jaar, Vinkel, Oud-raadslid gemeente Maasdonk, voorzitter Dorpsraad Vinkel, Project-manager KPN
7. Kim Krabbers
40 jaar, Empel, Recruiter Staffforkids kinderopvang personeeldiensten
8. Ingrid van Zwambagt
53 jaar, Empel, Gemeenteraadslid, Zelfstandig ondernemer agrarische sector
9. Iuri Martins
17 jaar, Binnenstad, Student Koning Willem I College

CDA Den Bosch richting gemeenteraadsverkiezingen in 2022
Achter de schermen worden door het bestuur, fractie en diverse commissies hard gewerkt aan de voorbereidingen voor de verkiezingen in 2022. Naast het komen tot een kandidatenlijst wordt momenteel ook gewerkt aan een ambitieus programma. Dat wordt begin 2022 gepresenteerd.

Zie ook in de media:
Ervaring voert de lijst aan bij CDA in Den Bosch | bd.nl (3 december 2021)
Dtv Nieuws - Na lijsttrekker nu ook andere namen op kandidatenlijst CDA Den Bosch vastgesteld (3 december 2021)