20 september 2021

Veilig voelen in je eigen huis aan de N348 in Leuvenheim!

N348 Leuvenheimse inwoners willen zich weer veilig voelen in hun eigen huis!

CDA-Statenlid van de Provincie Gelderland Hans van Ark is afgelopen maandag de verkeerssituatie aan de Arnhemsestraat (N348) aan de zuidkant van Leuvenheim komen bekijken. Hij was onder de indruk van de schade die is toegebracht aan de woning, maar ook van de impact die het ongeluk van 2 augustus jl. heeft op het leven van de familie Baarslag en op de overige inwoners van de Arnhemse straat. Een automobilist boorde door veel te hoge snelheid zijn auto in de zijkant van hun woning. Dit is niet de eerste keer, ook aan de overkant van de weg hebben zich al eerder vergelijkbare ongelukken voorgedaan. De inwoners voelen zich niet meer veilig in hun eigen woning. Dit signaal heeft de Brummense CDA-fractie aangezet om Hans van Ark uit te nodigen om een kijkje te komen nemen in Leuvenheim, vooruitlopend op de plannen van de Provincie Gelderland voor ‘groot onderhoud’ aan de N348. Leuvenheims Belang en inwoners hebben de contacten met de provinciale ambtenaren al eerder gelegd en in oktober wordt naar verwachting een plan gepresenteerd aan de inwoners. Hun grootste zorg is dat de plannen van de Provincie gericht zijn op de N348 binnen de dorpskern, maar niet op snelheidsvertragende maatregelen net voor de dorpskern aan de zuidkant en dus vòòr de bebouwing. Liever uit de bocht vliegende auto’s het weiland in dan in hun woningen!

In het Buurthuis van Leuvenheim hebben Mark Donatz en Egbert van Gessel van Leuvenheims Belang, Lies Harleman als betrokken inwoner van Leuvenheim en Ronald Boerefijn, Gerry Ypma en Dity Zuidwijk namens de CDA-fractie Brummen de situatie goed doorgesproken met Hans van Ark.

Mocht het zo zijn dat de provinciale plannen niet tegemoet komen aan de zorgen van de inwoners, dan zal de CDA-fractie opnieuw contact opnemen met Hans van Ark, zo is afgesproken.