06 maart 2021

Werkbezoek CDA Tweede Kamerlid Evert Jan Slootweg bij WerFit in Eerbeek

Op de foto v.l.n.r. Gerry Ypma (CDA Brummen-Eerbeek), Evert Jan Slootweg, Diane van der Veen (coördinator WerkFit).­

Campagne voeren op locatie is vanwege de Corona beperkingen helaas niet mogelijk.
Daarom liet Evert Jan Slootweg zich op 1 maart tijdens een werkbezoek aan WerkFit in Eerbeek, op ‘gepaste afstand’ uitgebreid informeren over de manier waarop WerkFit erin slaagt om mensen die tijdelijk niet bij een reguliere werkgever aan de slag kunnen weer werkfit te maken, met als doel toeleiding naar een reguliere baan. Daardoor zijn deze mensen dan niet meer afhankelijk van een uitkering.

Hij was onder de indruk van de bereikte resultaten sinds de start in januari 2019.

De enthousiaste coördinator van WerkFit Diane van der Veen leidde hem vervolgens rond langs de beschutte werkplekken waar mensen met een WsW-indicatie zinvol werk doen en dus mee kunnen doen in de samenleving.

De heer Slootweg gaf aan dat hij graag over een paar jaar nog eens op bezoek wilde komen om te horen of de hoopvolle resultaten een vervolg hebben gekregen. “Ik sta graag af en toe met de voeten in de klei om ervaringen op te doen in de provincie”, aldus Evert Jan. Ervaringen die hij weer kan gebruiken bij zijn werk in de Tweede Kamer.