26 februari 2022

CDA-ers actief in campagne voor gemeenteraadsverkiezingen

Het CDA op verkiezingscampagne in Muiden op zaterdag 26 februari 2022. Derde van rechts, de lijsttrekker van het CDA Gooise Meren, Bas Veerman. Thijs Nell staat vierde van links. Rechts naast hem, Arie Mastenbroek uit Muiden, nummer 3 op de kandidatenlijst. Tweede van links is Eveline Herben uit Muiden, nummer 5 op de kandidatenlijst. Wim Zwanenburg, fractievoorzitter van de CDA-AGV-waterschap fractie staat naast Thijs Nell, derde van links

Verkiezingscampagne

Deze weken wordt door het CDA in een groot aantal gemeenten campagne gevoerd voor de gemeenteraadsverkiezingen. Ook de CDA-waterschap fractie Amstel, Gooi en Vecht draagt een steentje bij. Duo-fractielid en Commissielid bij waterschap AGV Thijs Nell uit Muiden staat op nummer 7. Voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 leverde Thijs al een belangrijke bijdrage aan het verkiezingsprogramma van het CDA voor de gemeente Gooise Meren.

Waterthema's

Het is dan ook niet vreemd dat in het verkiezingsprogramma voor de raadsperiode 2022-2026 van het CDA Gooise Meren aandacht wordt besteed aan 'water'-thema's: het voorkomen van wateroverlast, een beter waterkwaliteitsbeheer, het inzetten op zuinig omgaan met water in tijden van droogte, bij de Ruimtelijke Ordening rekening houden met water en klimaatverandering (klimaatadaptatie).

Naardermeer

Uiteraard is het Naardermeer in onze omgeving van groot belang voor natuurbehoud en biodiversiteit. Het CDA vindt het Naardermeer een parel waar we trots op mogen zijn.

Watersport

Het CDA wil dan ook dat de gemeente Gooise Meren zich inzet voor een goede samenwerking met Natuurmonumenten en met het waterschap Amstel, Gooi en VechtZie hier hoe het waterschap en provincie Noord-Holland samenwerken aan het behoud van een van de belangrijkste laagveenmoerassen van Europa. Het CDA wil dat de gemeente zich ook inzet voor de watersport en de recreatie aan het water en ook voor de schaatsport op het Naardermeer in die gevallen dat er ijs ligt.

Het CDA Gooise Meren wil voor de binnenhaven in Muiden uitbreiding van havenfaciliteiten (ligplaatsen voor bewoners en passanten, trailerhelling, passende voorzieningen) buiten de bebouwde kom grenzend aan P2.