12 december 2015

CDA NH richt Waterplatform op

Het CDA Noord-Holland heeft op de 12e van de 12e maand van dit jaar om 12.00 uur het Waterplatform opgericht. Binnen het CDA Waterplatform Noord-Holland wisselen bestuurders informatie met elkaar uit over 'water' -gerelateerde beleidsonderwerpen. Zo komt er een overleg over 'water'  binnen de Provinciale Statenfractie Noord-Holland, de fracties van het waterschap Amstel, Gooi en Vecht, van hoogheemraadschap Rijnland en van Hollands Noorderkwartier en de gemeenteraadsfracties. Onderwerpen die aan de orde kunnen komen zijn de nieuwe Omgevingswet, waterveiligheid, natuur en water, Natura 2000, duurzaamheid, recreatie, voldoende (zoet) water, het beheer van historisch 'water'-erfgoed zoals windmolens en gemalen, de waterschapsbelastingen, het wel of niet kwijtschelden van deze lasten voor de mensen met een minimuminkomen, innovatie in de (afval)watersector, het 'waterbewustzijn' en de participatie van inwoners, ingezetenen en jongeren.

Vanuit het bestuur van het CDA Noord-Holland wordt Oscar Boeder de trekker van dit platform en overleg. Het is de bedoeling dat dit overleg meerdere keren per jaar plaatsvindt.

Met zo'n mooi startmoment (zie ook foto Water platform CDA-NH hieronder) kan het niet anders dan een succes worden.